En het zijn de sympathieke details die het hem doen: waterbak voor de hond, meteobericht voor de komende dagen, een site met webcams om van thuis te zien of er « veel volk » is. Binnen is het gezellig, warm, huiselijk met een Leuvense stoof, houten tafels, uitgekozen tegels en verzorgde verlichting. De menukaart is een gesprek met de klant met plaats voor familienieuws: bij de geboorte van de kleinzoon werd een ijsje Basil gecreëerd. Zo bedacht ‘‘t Zoet Genot’ elk jaar een nieuwe verwenning voor zijn klanten. De concurrenten volgden, maar altijd waren ze een stap te laat. ‘‘t Zoet Genot’ verplichtte hen zelfs van naam te veranderen : de nietszeggende ‘Clapotis’ is verdwenen, de frissere namen ‘De Klipper’ , ‘De Barkentijn’ , ‘De Verbeelding’ verschenen. Maar de ‘Lovemark’ tearoom van Oostduinkerke, waar de klanten in rij staan ook al zijn de andere terrassen leeg, is en blijft met voorsprong ‘‘t Zoet Genot’.